کیت مکش و هدرز، دو قطعه جذاب افترمارکت خودرو – مجله همراه مکانیک

هدرز یک قطعه فنی هست که به جهت تیونینگ و ارتقا قدرت ماشین به جای منیفولد آیتم استفاده قرار میگیرد. این وضعیت در خودرو، شبیه ماسکزدن است که باعث می‌گردد تنفس، کندتر و سختتر از حالت عادی انجام گیرد و دقیقا شبیه شرایطی میباشد که یک فیلتر هوا به جهت عبور جریان هوا در پیشرانه تولید میکند. جلوپنجره همین خودرو بزرگتر از قبل می باشد و دو نوار سیاه رنگ که اصلی الهام از چهره یوزپلنگ ایرانی طراحی شده، چراغهای جلو را به گروه چراغهای روشنایی روز و مه شکن متصل میکند. هدرز چیست و چگونه فعالیت میکند؟ بهمنظور کامل شدن سیکل احتراق در پیشرانههای احتراق داخلی، بایستی دود حاصل از احتراق بهطورکامل از سیلندر اتومبیل خارج شود تا با ورود هوای تازه، فعالیت احتراق دوباره انجام شود. که ولی به شرطی این موردها محقق خواهد شد که پس از گزینش تعدادی مواد با مختصات حرارتی گوناگون و طراحی اولیه، بررسی و تحلیل دقیقی ازعملکرد هدرز به کار آید. همین تولیدکننده هدرز ماشین در پاسخ به این دیدگاه که بعضی تصور دارا هستند مهم استعمال از هدرز خروج دود دارای کمتر مواجه میشود، تاکید کرد: کمتر سرعت خروج دود با کارگزاری هدرز درستی ندارد؛ برای مثال یک لوله صاف را در نظر بگیرید که درون آن خالی است، ولی این لوله را اهمیت کاتالیزوری که باطن آن مالامال می باشد مقایسه کنید. توضیح بخش اعظم اینکه اولا محصول هدرز با مانیفولد متفاوت می باشد و دوما برای هر سیلندر یک خروجی مستقلی تعبیه شده هست که به محض احتراق و بالا رفتن پیستون دود حاصل خیلی ریلکس و بدون مقاومت بوسیله خروجی اختصاصی آن سیلندر به سرعت خارج می شود و ولی خوب میباشد که بدانید این قطعه موجب خنک شدن سرعت بالا موتور نیز می شود. تنوع ظاهری هدرز ها در مقایسه حساس موتور های احتراقی تا به الان در یک رنج هستند. تخلیه سبب ساز می‌گردد تا فضا به جهت ورود هوا و سوخت به محفظه ی سیلندر باز شود. همچنین از فنر لول اسپورت قابل تنظیم نیز که به دو صورت رگلاژی ( اهمیت دست تهیه و تنظیم میشود) و کمپرسوری ( اساسی ریموت قابل تنظیم است)، است، برای تنظیم طول خودرو به کارگیری میکنند. مدیرعامل سایپا اسفند ماه در سخنانی کوتاه از رونمایی سایپا اطلس خبر داد، محصولی نو از این خودروسازی که گویا قرار هست در آستانه مراسم 22 بهمن ماه و سالگرد برد انقلاب اسلامی توسط این مجموعه صنعتی رونمایی شود، اهمیت همین اکنون از آنجا که صحیح نظیر همیشه اطلاع رسانی خودروسازان ناقص و مبهم است، طی چندساعت گذشته گمانه زنی های اکثری در راستا چیستی همین جنس تازه مطرح شده می باشد و آنطوری که از گفته های منابع آگاه بر می آید بار دیگر قرار می باشد تا حیاتی محصولی از خانواده اتومبیلهای تیبا و کوییک طرف باشیم. هدرز به جهت هر سیلندر یک خروجی اختصاصی بفرد در حیث گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی حیاتی کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی اثر گذاری نیست. نسبتاً همه کارخانجات خودروسازی از نصب آن بر بر روی محصولات مناسب بها ومصرفی شهری خود اجتناب کرده و انجام این فعالیت را به متخصصان مرکزها تیونینگ واگذار میکنند. طراحی این قطعه بایستی به طور کامل علمی صورت بگیرد و در تولید آن غالبا از آلیاژ های بی مانند فولا و استیل و نمونه های دیگر گران ارزش استعمال خواهد شد . هدرز اهمیت طراحی خاصی می باشد و باید تراز آن در درون تماما صاف و صیقلی باشد ، چرا که وجود زبری در سطح باعث ممانعت در خروج گاز ها خواهد شد . به خروج پرسرعت گازهای سوخته شده حاصل از احتراق کمک می کنند. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا به نحوه ریخته گری ایجاد می شود و به همین دلیل از مرحله درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در فرایند خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال تولید می کنند، ولی هدرز به نحوه خم کاری ظریف لوله ها رخ می گیرد و کلیدی ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان خیس گازهای آلاینده، تنفس خوب تر پیشرانه، افزایش قدرت و کمتر مصرف سوخت می شود، ولی میزان کمتر مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشمگیر وجود ندارد و از همین رو از هدرز غالباً به عنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد می شود. و کامل خیس سیلندر از گاز های منفجر شده یا دود اگزوز اثر گذاری متعددی در مکش و تنفس خوب تر دارد. افزون بر موارد گفته شده محصول هدرزها نیز در بازدهی آن ها تأثیرگذار میباشد که در بین آن ها از فولاد ضدزنگ نسبت به جنس های دیگر از جمله فولاد سنتی (Traditional Steel)، تیتانیوم و چدن (Cast-Iron)، بیش خیس استعمال شده است. معمولا مانیفولدها فابریک از چدن ساخته می شود که حساس بعد ها ریز و عده و جور هستند که همین مساله باعث سهل وآسان جای دادن آن ها در گوشه و کنار موتور می هدرز tu5 دست دوم شود. کارایی هدرزهای رشته ای را که اهمیت اصول علمی شکل می گیرند را ندارند و استعمال از آن موارد،به افزایش مصرف سوخت باعث میشوند. کارگزاری هدرز یکی از از بهترین تعیین ها خواهد بود.در واقع بخش بسیار زیادی از صدای تولیدی پیشرانه توسط لوله ها و مبداء های اگزوز منتشر میشوند. این محصولات حرفه ای معمولا به شکل آبکاری شده ایجاد می گردند ولی گذر زمانه و حرارت پیشرانه غالبا سبب تغییر رنگ هدرز میشود. ولی این قیمتها پیشبینی و بررسی امروز کارشناسان است و قابلیت و امکان دارااست در آینده همین اتومبیل بسته به روزگار عرضه آن قیمتهای دیگری داشته باشد. چنانچه دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت دیتاها فراوان بخش اعظم در آیتم هدرز tu5 دیجی کالا لطفا به مشاهده از وب تارنما ما.