کدیشا بوکان به عنوان برترین بازیکن فوتبال زنان کانادا انتخاب شد

کادیشا بوچانان ، مدافع سر سخت المپیک لیون ، که چهارمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2020 به دست آورد و به کانادا کمک کرد تا راهی المپیک شود ، برای سومین بار به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال زنان کانادا انتخاب شد.

همانند آلفونسو دیویس ، ستاره بایرن مونیخ ، روز پنجشنبه به عنوان بهترین بازیکن مرد کانادا انتخاب شد ، این بازیکن 25 ساله از برامپتون ، اونت ، جام قهرمانی لیگ قهرمانان امسال را بالای سر برد. اما در حالی که این اولین بار برای دیوی 20 ساله بود ، بوکانان چهار بار برنده رقابت باشگاهی اروپا با نیروگاه فرانسوی لیون است.

مربی بانوان کانادا ، بیو پریستمن در بیانیه ای گفت: “برای اینکه کادیشا در چهارمین لیگ قهرمانان یوفا نقش اساسی داشته باشد ، بیانگر یکی از موفقیت ها و کمک های زیادی به باشگاه و کشوری است که باید در آن افتخار کند.” “این فصل خارق العاده برای کادیشا بوده است و دیدن عملکردهای او و گلهایی که به ثمر رسانده نیز بسیار عالی بوده است.

“او دارای ویژگی های کلاس جهانی است که هر کشوری به داشتن آن افتخار می کند و عضوی بسیار با ارزش در داخل و خارج از زمین است ، بنابراین ما شخصاً از او برای دریافت این شناخت شایسته خوشحال هستیم. به عنوان یک تیم ، دانستن اینکه شما یک دفاع میانی دارید که مهاجمان حریف از بازی متنفر هستند ، این گروه را با اعتماد به نفس پر می کند. “

رقابت کانادایی

بوکانان قبل از کریستین سینکلر ، کاپیتان کانادا ، در رای گیری توسط مربیان و رسانه های کانادایی به کار خود پایان داد. جانین بکی از منچسترسیتی و اشلی لارنس و جوردین هویتما از پاری سن ژرمن پنج تیم برتر رای گیری را تکمیل کردند.

سینکلر نیز سال به یاد ماندنی داشت.

این بازیکن 37 ساله از برنابی ، پیش از میلاد ، در تاریخ 29 ژانویه در مسابقات مقدماتی المپیک زنان CONCACAF در ادینبورگ ، تگزاس ، در بالای لیست گلزنی های تاریخ فوتبال – برای زنان و مردان قرار گرفت.

تماشا کنید | لیون برای 5مین بار متوالی عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را از آن خود کرد:

لیون با پیروزی 3-1 مقابل ولفسبورگ ، از 10 قهرمانی گذشته در لیگ قهرمانان اروپا هفت پیروزی کسب کرده است. 1:05

سینکلر ، 14 بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال کانادا ، در این مسابقات موفق به کسب شماره 184 ، 185 و 186 شد تا ابی وامباچ بازنشسته آمریکایی را پشت سر بگذارد.

در حالی که سینکلر یک افسانه فوتبال است ، می توان ادعا کرد که بوکانان در بین مردان و زنان با شکوه ترین بازیکن فوتبال کانادا است.

او از چهار سال قبل که اولین بازی حرفه ای خود را در سال 2017 انجام داده است ، قهرمان جام باشگاه های اروپا و لیگ فرانسه شده است. او همچنین سه بار قهرمان جام فرانسه شده است. پرونده جایزه بوکانان که برنده جایزه بهترین بازیکن سال کانادا در سال های 2015 و 2017 است ، همچنین شامل یک مدال برنز المپیک (ریو 2016) و سه مدال نقره CONCACAF است.

وی در جام جهانی 2015 برنده جایزه بازیکن جوان هیوندای شد و به تیم ستاره های مسابقات انتخاب شد.

بوکانان از زمان پیوستن به لیون از دانشگاه ویرجینیای غربی در ژانویه 2017 فقط 4 مسابقه باشگاهی را از دست داده است. بوکانان در قلب خط دفاعی لیون با وندی رنارد ستاره فرانسوی جفت شده است.

بوکانان در 17 بازی امسال برای لیون به میدان رفت ، سه گل به ثمر رساند و در 12 مسابقه لیگ بدون شکست ، در جام حذفی و یوفا از 12 ژانویه تا 13 نوامبر ، قسمت عمده ای از این دیدار را در اختیار داشت.

لیون رول

لیون پیش از باخت 1-0 در پاری سن ژرمن ماه گذشته ، 73 مسابقه شگفت انگیز بدون شکست را پشت سر گذاشته بود. PSG آخرین تیمی بود که لیون را در هر مسابقه ای شکست داد ، 1-0 در فینال جام فرانسه در ماه مه 2018.

این روند حتی طولانی تر بود – 80 مسابقه – تا دسامبر 2016 در بازی های لیگ فرانسه.

بوکان در تمام هفت بازی لیون در لیگ قهرمانان اروپا در 2019-20-20 بازی کرد. و در ماه آگوست وقتی لیون بایرن مونیخ را در مرحله یک چهارم نهایی ، پاری سن ژرمن را در مرحله نیمه نهایی و VfL ولفسبورگ را در بازی قهرمانی در سن سباستین اسپانیا به میدان فرستاد ، هر دقیقه در میانه میدان بازی می کرد.

بوکان در پیروزی 3-1 در حالی که لیون سه گانه 2019-20-20 را به اتمام رساند ، به پیروزی 3-1 یوفا پاژور و پرنیل هاردر ، رهبران گلزنی پشت سر هم در بوندس لیگا کمک کرد.

بوکانان 14 ساله بود که در سال 2010 برای اولین بار در برنامه جوانان کانادا ظاهر شد و در اولین حضور خود در بزرگسالان در ژانویه 2013 17 ساله بود.