چگونه مبارزه با برادرانش دونده مو احمد را برای موفقیت در سطح جهانی آماده کرد

مو احمد در سال 2016 به سختی سکوهای المپیک را از دست داد و سه سال بعد پس از پیروزی در اواخر مسابقه برنز جهان را بدست آورد ، با این حال برخی از جنگهای شدید او در یک مسیر دویدن انجام نشده است.

روزهای زیادی به عنوان یک نوجوان جوان در حالی که پدر و مادر آنها کار می کردند ، در پارک با برادران دوقلوی کوچکتر ابراهیم و کدار ، در حدود دو کیلومتری خانه در سنت کاتارینس ، انت ، بسکتبال بازی کرد.

احمد در مصاحبه تلفنی با سی بی سی اسپورت گفت: “آنها سرحال و رقابتی بودند.” “آنها تا زمانی که بهترین تلاش من را انجام ندهند به خانه نمی روند. آنها برادران من و همچنین بهترین دوستان من بودند.”

ابراهیم و کدار تماشا کرده اند که دونده 5000 متر قهرمان پنج بار کانادا ، رکوردار ملی و اکنون مدعی جدی مدال برای بازی های المپیک توکیو در تابستان آینده است.

در 10 ژوئیه ، احمد دهمین سریعترین 5000 در تاریخ را بدست آورد و رکورد کانادایی خود را با 10 ثانیه در 12 دقیقه 47.20 ثانیه بهبود بخشید.

دو هفته بعد ، او 1500 در 3: 34.89 دوید ، که پنجمین سریعترین زمان یک کانادایی است.

“آنها به من الهام کردند”

به نظر می رسد تمام این مدت زمانی که صرف درگیری با برادرانش شده است در حال نتیجه دادن است.

احمد درباره برادرانش که فوتبال و بسکتبال نیز بازی می کردند گفت: “این یک محیط رقابتی است که من در آن بزرگ شده ام و واقعاً به من کمک کرده است. آنها به من الهام بخشیده اند.” “آنها همیشه خوب بودند ، تیم می ساختند و آن رقابت را به خانه می آوردند.

“در کلاس 7 و 8 از نظر جسمی هنوز نابالغ بودم. با چند ورزشکار باورنکردنی به مدرسه رفتم بنابراین نتوانستم هیچ تیمی را بسازم.”

تماشا کنید | مو احمد: از آغاز فروتنانه … تا سکوهای المپیک ؟:

مو احمد کانادایی متولد سومالی ، پس از طعم سکوهای قهرمانی جهان ، اکنون به دنبال یافتن یک مسافت طولانی کانادا است – مدال در بازی های المپیک. 5:11

احمد از 13 سالگی دویدن را آغاز کرد و بیشتر از دیدن ورزشکاران دو و میدانی در تلویزیون در بازی های المپیک 2004 آتن ، و همچنین آدید ون کویردن قایقران دوومیدانی کانادا ، که در آن بازی ها مدال طلا و برنز گرفت ، الهام گرفت.

وی گفت: “تمام آن نژادها را تماشا می كردم.” من غاز غلیظ داشتم. به یاد دارم كه بعد از هر مسابقه به مدت 15 تا 20 دقیقه در زیرزمین دویدم. در سالنامه درجه 8 من “المپیك” را به عنوان شغل آینده خود نوشتم. نمی دانم این به چه معناست اما این واقعیت است که من الهام گرفته ام و آن را نگه داشته ام [dream]”

احمد که اکنون 29 ساله است ، رویای المپیک خود را در سال 2012 در لندن تحقق بخشید ، و در آنجا از بین 10 هزار نفر 18 شد. چهار سال بعد ، او در ریو دو برابر شد و به ترتیب در جایگاه های 3200 و چهارم در 10،000 و 5000 قرار گرفت.

به گفته جری شوماخر ، مربی او در باشگاه پیست Bowerman Track از سال 2014 ، لحظه شکست احمد سه ماه زودتر در مسابقات کلاسیک Prefontaine Diamond League رخ داد. دور برای رفتن به 5،000 و در پایان در جایگاه سوم در 13 دقیقه 1.74 ثانیه آویزان شد.

شوماخر به سی بی سی اسپورت گفت: “به یاد دارم که فکر می کردم او فقط سطح را می خاراند و وضعیت بهتری وجود دارد.”

احمد مدال نقره بازی های مشترک المنافع را در سال 2018 دریافت کرد و سپتامبر گذشته ساعت 13: 01.11 برای برنز در مسابقات جهانی در دوحه ، قطر ثبت نام کرد.

اگر نشانه ای وجود داشته باشد که دونده متولد سومالی برای توکیو آماده است ، وی گفت که رکورد 5000 دویدن وی در ماه جولای در یک دیدار instrasquad در پورتلند “بسیار آسان بود.

تماشا کنید | احمد رکورد 5000 متر کانادایی خود را خرد می کند:

مو احمد 29 ساله از سنت کاتارینس ، آنت. ، سه شنبه ، 21 ژوئیه در مسابقه 1500 متر در سه دقیقه 34.89 ثانیه در مسابقات درون مركزى باشگاه Bowerman Track Club در پورتلند ، اوره برنده شد. 5:03

احمد که از نوشتن و شعر دور از آهنگ لذت می برد ، گفت: “از نظر جسمی من برای آن آماده بودم و از نظر روحی و روانی نیز.” “من خیلی هماهنگ با بدنم بودم ، بالای قدمم ، بدن و احساساتم را کنترل می کردم و می توانستم مسابقه را به خوبی مشاهده و بخوانم.”

او به نوعی مانند آن قاتل ساکت است. … او این اعتماد به نفس آرام را دارد اما وقتی بیرون می آید [on the track] او مشت بزرگی را بسته است.– مربی باشگاه پیست Bowerman ، جری شوماخر در مورد احمد

برادرش ابراهیم توانست در آنجا شرکت کند و همین امر انگیزه بیشتری به او داد.

“هر فریاد ، هر فریاد و هر فریادی از [Ibrahim] و [my coach and teammates] احمد گفت: “این روحیه من را تشویق می کرد. ارتباط عمیقی با آن افراد وجود دارد و من می دانم که چقدر آنها آن را برای من می خواهند. “

در دست زدن به اعصاب ، فشار بهتر است

شوماخر در مورد احمد با خنده گفت: “او به نوعی مانند آن آدمکش آرام است.” “شما انتظار ندارید [because] او بسیار بی ادعا و فروتن است. او این اعتماد به نفس آرام را دارد اما وقتی بیرون می آید [on the track] او مشت بزرگی را بسته است. “

احمد اعتراف کرد که در توانایی های خود اعتماد به نفس بیشتری دارد و در اداره اعصاب ، اضطراب و فشارهای مسابقه باتجربه تر است. وی همچنین خود را در زمره افرادی که در تابستان سال آینده در توکیو به دنبال مدال المپیک هستند ، می داند.

فقط جوشوا چپگئی ، که در 14 آگوست رکورد جهانی 12: 35.36 را ثبت کرده است ، از 1 ژانویه سریعتر از احمد فرار کرده است ، در حالی که هم تیمی اوگاندا Cheptegei ، یعقوب کیپلیمو (12: 48.63) و سلمون بارگا از اتیوپی (12: 49.08) دیگران زیر 12:51 دویده اند.

شوماخر گفت ، این شرکتی است که احمد اکنون آن را نگه داشته و می خواست ، وقتی با آرزوهای بزرگی به بوورمن رسید اما فاقد مهارت ، اعتماد به نفس و توسعه سریع برای رسیدن به سطح نخبه بود.

شوماخر مشهور گفت: “این چیزی است که او همیشه برای آن رانندگی کرده است.” “توانایی رقابت یا غرایز رقابتی ماه از همان زمان بوده است [Day 1]. اما مدال زدن در آن سطح ، با آن بچه ها ، همیشه سخت است. “

احمد امیدوار است که در فینال جهانی پس از برتری با 500 متر تا پایان ، سقوط به رده پنجم و تلاش برای بازگشت به سوم در استادیوم بین المللی خلیفه ، در فینال جهانی ترس کافی را به وجود آورد.

تماشا کنید | احمد ادعا می کند 5000 متر برنز در جهان 2019:

مو احمد کانادایی با زمان 13 دقیقه 1.11 ثانیه به سکو می رسد. 3:03

احمد خاطرنشان کرد: سلامت در هشت ماه منتهی به توکیو در درجه اول اهمیت خواهد بود.

“پدرم یک بار به من گفت:” فقط یک مرد سالم می تواند بیرون برود و به دنبال سرنوشت آنها باشد. ” اگر سالم هستید و می توانید هفته به هفته مسافت پیموده شده را انباشته کنید ، آماده خواهید بود. “

ایوان جاگر دونده آمریکایی به یاد می آورد که احمد هنگام پیوستن به بوورمن “فضای زیادی برای رشد” داشت و در دو سال اول شاهد موفقیت های بزرگ او بود و پس از بازی های المپیک 2016 ریو ، میله را دوباره تنظیم کرد.

جاگر ، دارنده مدال نقره 3000 ماده پرش با سرعت در مسابقات ریو ، گفت: “او قرار نبود به چیزی کمتر از ایستادن روی سکو در مسابقات جهانی رضایت دهد.” “هر بخشی از زندگی او در اطراف دویدن متمرکز بود و مردم شروع به کار کردن سخت کوشی و فداکاری او می کنند.

دونده آمریکایی ایوان جاگر ، چپ ، می گوید که همگام شدن با احمد در تمرین “یک کار بلند و بلند است”. جگر در المپیک 2016 ریو برنده نقره پرش با سرعت شد. (ارائه شده توسط باشگاه پیست Bowerman)

“من همزمان شوکه و شوکه نشدم [at his running 12:47] به دلیل اینکه چقدر راحت به نظر می رسید ، گفت: “جگر که در این مسابقه حضور داشت اما قادر به نگه داشتن سرعت احمد نبود و کار را تمام نکرد.

“سخت ، سرگرم کننده و فوق العاده ناامیدکننده” اینگونه توصیف ججر است که این روزها در تمرین با هم تیمی قدیمی خود مبارزه می کند.

جاگر گفت: “او مطمئناً در طی دو سال گذشته اعتماد به نفس بیشتری دارد.” “همگام شدن با او یک کار بلند و بلند است. همه در تیم به او نگاه می کنند و این فقط میله را بالاتر می برد.

“من در برابر Moh شرط نمی بندم تا مدال کنم [in Tokyo] اما مسابقات قهرمانی بسیار سخت و رقابتی است. هر کس بازی A-plus-plus خود را به فینال المپیک می رساند و شک ندارم که او برای رسیدن به آنجا فکر و برنامه ریزی لازم را انجام خواهد داد. “