پلی آف NHL به پایان رسیده است

این گزیده ای از The Buzzer است که خبرنامه ایمیل روزانه CBC Sports است. با اشتراک در اینجا از اتفاقات ورزشی مطلع شوید.

قهرمانان جام استنلی رفته اند. بهترین* تیم فصل عادی تاریخ از بین رفت. The Leafs برای اولین بار در یک نسل برنده یک سریال شد. و شانس یک تیم کانادایی که برای اولین بار در سه دهه گذشته جام را بالا می برد، ناگهان کمی بهتر به نظر می رسد.

بیایید همه چیز را بعد از یک آخر هفته کاملاً دلخراش در پلی آف NHL حل کنیم:

کراکن قهرمان جام استنلی را کشت.

با پیشروی گروه سه گانه جوان دینامیتی متشکل از ناتان مک کینون، کاله ماکار و میکو رانتانن، آوالانچ مانند یک سلسله در حال ساخت به نظر می رسید، زیرا آنها سال گذشته همه را در مسیر رسیدن به جام دفن کردند. Avs برخی از بازیکنان اصلی پشتیبانی خود را در آژانس آزاد از دست داد و طبق استانداردهای خود در طول یک فصل معمولی غیر قابل توجه با مصدومیت مبارزه کرد. اما آنها همچنان در بخش مرکزی پیروز شدند و بیشتر آنها انتظار داشتند که برای پلی آف تغییر مسیر دهند.

در عوض، کلرادو در دور اول شکست تکان دهنده ای را به سیاتل کراکن متحمل شد، زیرا فرنچایز گسترش سال دوم در بازی 7 شب گذشته در دنور شکست 2-1 را به ثمر رساند. سیاتل پس از پیروزی در اولین سری پلی آف در تاریخ کوتاه خود، در دور دوم از سه شنبه شب به مصاف دالاس استارز خواهد رفت.

Bruins بزرگ و بد بیرون آمده است.

اینکه آیا آنها واقعاً بهترین تیم فصل معمولی هستند یا خیر مورد بحث است، اما بوستون رکوردهای تمام دوران NHL را برای بردها و امتیازها ثبت کرد. اگر کسی می‌توانست نفرین پرزیدنت‌ها را بشکند (هیچ یک از هفت قهرمان فصل عادی گذشته دور دوم را پشت سر نمی‌گذارند)، مطمئناً این تیم بروینز بود که کمترین گل را در لیگ (یک مایل) ثبت کرد و به پایان رسید. دومین گل زده حداقل، آنها مطمئناً هیچ مشکلی با تیمی از فلوریدا ندارند که بدترین رکورد را در 16 بازی مقدماتی داشتند.

در عوض، بوستون با برتری 3-1 سری شکست خورد و بازی 7 را روی یخ خانگی باخت. پس از ساختن چیزی که بدون کاپیتان مصدوم، پاتریس برگرون، که چهار بازی اول را به دلیل فتق دیسک از دست داد، به نظر می‌رسید که یک پیشروی غیرقابل حل به نظر می‌رسید، Bruins با او در ترکیب 0-3 پیش رفتند.

در حالی که برگرون 37 ساله به آینده خود می اندیشد، برد مارچند در اواخر بازی 5 از فرصت از دست رفته خود غمگین خواهد شد. ستاره بوستون به نحوی از یک رویارویی در پایان خودش جدا شد و در 8 ثانیه مانده به پایان بازی مساوی بود، اما سرگئی با سپری شدن زمان، بوبروفسکی توقفی برای صرفه جویی در سریال انجام داد.

همه چیز برای برگ ها سر جای خودش است.

نفرین پلی آف تورنتو سرانجام شنبه شب در تامپا به پایان رسید، زمانی که کاپیتان جان تاوارس در وقت اضافه بازی 6 گلزنی کرد تا تیم محبوب دوران کودکی خود اولین پیروزی سری خود را در 19 سال گذشته به ارمغان آورد. برگ‌ها هر سه بازی جاده‌ای خود را در OT بردند تا به یک روند قابل توجه لایتنینگ پایان دهند که شامل دو جام استنلی و سه سفر متوالی به فینال جام بود.

پس از دو دهه سرخوردگی، خوش بینی ناگهان در تورنتو موج می زند. تورنتو به جای مسابقه وحشتناک دور دوم با Bruins، که لیفز را در سال‌های 2013، 18 و 19 حذف کرد، حریف آسان‌تری را در فلوریدا قرعه کشی می‌کند و برای یک بازی بالقوه 7 یخ خانگی خواهد داشت. برگ‌ها همچنین می‌توانند از یک بازی دوستانه لذت ببرند. شلوغی در Sunrise – چیزی که پانترز ظاهراً سعی دارد با محدود کردن دسترسی هواداران کانادایی به بلیط از آن جلوگیری کند.

اما – فقط از بروین ها بپرسید – شما پلنگ ها را به خطر خود دست کم می گیرید. برندگان جام پرزیدنت 2021-22 در دو فصل گذشته بیش از هر تیم دیگری گل زده اند و اکنون یکی از خیره کننده ترین شکست های تاریخ پلی آف را پشت سر گذاشته اند. بازی 1 سه شنبه شب در تورنتو برگزار می شود.

آیا یک فینال کاملاً کانادایی در کارت است؟

باشه ما داریم جلوتر از خودمون میگیریم تورنتو و ادمونتون هنوز باید هر کدام دو راند دیگر را ببرند تا بتوانند مسابقه فینال جام استنلی را برای اکثر افرادی که گری بتمن نام ندارند، هیجان انگیز باشد. اما مسیر هر دو تیم در کنفرانس های مربوطه خود اکنون که بوستون و کلرادو خارج شده اند، واضح تر به نظر می رسد.

اویلرز اولین آزمون خود را با حذف لس آنجلس در شش شنبه شب پشت سر گذاشت. اکنون در شوالیه‌های طلایی وگاس، شوالیه‌های طلایی وگاس، که ادمونتون را برای قهرمانی در بخش اقیانوس آرام و رتبه اول کنفرانس غرب تنها با دو امتیاز شکست دادند، پیش از این که پنج‌شنبه پنج‌شنبه وینیپگ را به دست آوردند، سخت‌تر شد.

به نظر می رسد این بهترین مسابقه دور دوم باشد. اویلرز پر امتیازترین تیم لیگ است و دو امتیاز آور برتر فصل عادی به نام های کانر مک دیوید و لئون درایسایتل را در خود جای داده است که با هفت گل در پلی آف برتری دارند. اما وگاس می‌تواند بازی‌های دفاعی را متوقف کند و چند مهاجم ستاره خاص خود را در جک ایکل و مارک استون دارد که پس از بازگشت از عمل جراحی کمر مقابل وینیپگ 8 امتیاز کسب کردند. بازی 1 چهارشنبه در وگاس برگزار می شود.

اوه، و دور اول حتی هنوز انجام نشده است.

امشب با بازی 7 از سری Rangers-Devils به پایان می رسد. نیویورک پس از بردهای پیاپی 5-1 در جاده ها به طور کامل کنترل رقیب خود را در اختیار داشت تا سری بازی را باز کند. اما جرسی با سه پیروزی متوالی پیش از آنکه رنجرز شنبه شب آنها را در مدیسون اسکوئر گاردن شکست دهد، هجوم آورد. برنده بازی امشب به مصاف کارولینا می رود که روز جمعه در 6 بازی جزیرهرز را به پایان رساند.