هووی میکر ، ستاره سابق NHL و نماد شب هاکی در کانادا ، در سن 97 سالگی درگذشت

هووی میکر ، بازیکن سابق NHL ، شب هاکی در کانادا شخصیت و شخصیت افسانه ای ، یکشنبه در سن 97 سالگی در بیمارستان عمومی نانایمو در سال قبل از میلاد درگذشت

میکر که با تورنتو چهار جام استنلی را به دست آورد و مسن ترین برگ زنده افرا بود ، یک ستاره NHL بود که پس از به ثمر رساندن 27 گل و 45 امتیاز در 55 بازی ، در سال 1947 افتخارات تازه کار سال را از آن خود کرد.

سخنگوی Maple Leafs ، ​​تیمی که در 13 آوریل 1946 با یک بازیکن بازیکن آزاد قرارداد میکر را امضا کرد ، اوایل روز یکشنبه مرگ وی را تأیید کرد. هیچ اطلاعاتی در مورد علت آن اعلام نشده است.

میکر کار خود را به سمت پخش کننده ادامه داد و با عباراتی مانند “جیمینی کریکت” ، “Golly gee willikers” و “همین جا جلوی آن را بگیر!” کار وی با HNIC پس از 30 سال فعالیت در CBC و TSN ، به میکر جایزه یادبود Foster Hewitt را اهدا کرد.

میکر متولد 4 نوامبر 1923 در کیچنر ، انتهای آمریکا ، هشت سال با تیم Maple Leafs بازی کرد – در 1947 ، 1948 ، 1949 و 1951 به قهرمانی NHL دست یافت – و در سه بازی تمام ستاره ظاهر شد.

او کار خود در NHL را در 30 سالگی در فصل 1953-54 با 83 گل و 185 امتیاز در 388 بازی فصل منظم به پایان رساند و در 42 مسابقه پلی آف 15 امتیاز به دست آورد.

از همه مشهورتر ، او برای پیروزی در وقت های اضافی جام 1951 برابر مونترال ، توپ را به بیل باریلکو واگذار کرد.

اسکیت تا 80 سالگی

از دیگر نکات مهم دیگر شغل میکر ، به ثمر رساندن 5 گل در پیروزی 10-4 مقابل شیکاگو در 8 ژانویه 1947 بود ، یکی از 44 بازیکنی که 5 بار یا بیشتر در یک بازی تعداد گل های خود را ثبت کرد.

او به مدت 15 سال دیگر در سطوح مختلف از جمله لیگ هاکی آمریکا و لیگ بزرگسالان نیوفاندلند و غیره به بازی هاکی طرفدار در داخل و خارج ادامه داد.

میکر پس از فصل 1968-69 از بازی بازنشسته شد و اسکیت را تا 80 سالگی ادامه داد.

دیک ایروین ، یک بازیکن 33 ساله در HNIC ، در سال 2014 به روزنامه مونترال گازت گفت که میکر اولین تحلیلگر تلویزیونی بود که بازی را خراب کرد و از بازیکنان انتقاد کرد.

“‘شما نمی توانید این کار را انجام دهید!” “اروین به یاد میکر گفت. “ببینید چه کاری انجام داده است؟ این اشتباه بود! آن مرد JC Tremblay هرگز نباید این کار را انجام می داد. تیم هورتون اشتباه کرد! به کاری که در آنجا انجام می دهد نگاه کنید!”

میکر دو سال را به عنوان عضو محافظه کار پیشرو پارلمان و در حالی که برای لیف ها بازی می کرد ، گذراند. او در سال 1951 در سوارکاری انتاریو در واترلو جنوبی در انتخابات فدرال پیروز شد اما دو سال بعد به دنبال انتخاب مجدد نیست.

مدارس هاکی را اجرا کرد ، کتاب نوشت

در سال 2010 ، وی به عنوان عضوی از نظام کانادا انتخاب شد و به تالار مشاهیر ورزشی انتاریو راه یافت.

میکر ، که در این سالها خانه سنت جان را نیز صدا می زد ، بیش از 30 سال مدرسه هاکی را اداره کرد و به معنای واقعی کلمه کتاب هاکی را نوشت – سال 1973 مبانی هاکی هووی میکر.

در طول دهه 70 ، او تمرینات و نکاتی را در دوران زندگی خود ارائه داد مدرسه هاکی هاوی میکر جلسات در CBC.

وی بعداً کتاب دیگری به نام نوشت Golly Gee – It’s Me: The Howie Meeker Story. و او هرگز در مورد چگونگی بهبود بازی مورد علاقه خود کوتاهی کرد.

میکر با همسر اول خود گریس شش فرزند داشت – آنها قبل از مرگ وی به دلیل سرطان 55 سال ازدواج کرده بودند. او دوباره ازدواج کرد و با همسرش لیا در پارکسویل در جزیره ونکوور زندگی می کرد ، جایی که آنها در جمع آوری کمک برای خدمات سگ راهنمای BC فعالیت داشتند.

ترتیب مراسم تشییع جنازه در انتظار بود.