مسابقات هاکی LGBTQ هالیفاکس در سراسر کانادا، ایالات متحده مورد توجه قرار گرفته است

در حالی که مسابقات پلی آف NHL این هفته آغاز شد، بازیکنان هاکی LGBTQ از سراسر آمریکای شمالی شروع به آماده شدن برای مسابقات هاکی خود در هالیفاکس می کنند.

برای اولین بار یک گروه تماس گرفتند کوئر هاکی نوا اسکوشیا در حال سازماندهی چیزی است که آنها آن را جام پراید HFX می نامند، که از 21 تا 23 جولای برگزار می شود.

شش تیم که کاملاً از بازیکنان جامعه LGBTQ تشکیل شده اند قبلاً برای رقابت ثبت نام کرده اند.

جی مک‌کلار، بنیانگذار کوئیر هاکی نوا اسکوشیا، گفت: «ما دو تیم کاملاً ترنس داریم که بسیار هیجان‌انگیز است.

او گفت که بازیکنانی از دوردست‌ها مانند مینه‌سوتا، ویسکانسین، بریتیش کلمبیا و انتاریو برای مسابقات به استان خواهند آمد.

جی مک‌کلار در حال اسکیت کردن به جلو با یک بازیکن هاکی دیگر پشت سر او در طول یک بازی هاکی است.  چوب هر دو بازیکن قابل مشاهده است.
Jay McKellar، از Parrsboro، NS، بنیانگذار کوئیر هاکی نوا اسکوشیا است و به سازماندهی جام پراید HFX 2023 کمک می کند. (ارسال شده توسط Jay McKellar)

این “ایجاد یک جامعه کوچک هاکی در نوا اسکوشیا است که ورزشکاران دگرباش را در اولویت قرار می دهد و [gives] دیوید لوئیس، یکی از برگزارکنندگان، می‌گوید: «آن‌ها فضای امنی هستند تا نه‌تنها ورزش مورد علاقه‌شان را انجام دهند، بلکه خودشان باشند.»

مکس دنلی، اهل اوشاوا، کاپیتان Trans Canada Express است، تیمی که در این مسابقات کاملاً از بازیکنان ترنس کانادایی تشکیل شده است. او گفت: هنگام بازی در یک تیم تمام ترانس، چیزهای زیادی وجود دارد که لازم نیست نگران آنها باشید.

دنلی می‌گوید: «اتاق‌های رختکن مکانی است که بسیاری از افراد طرد یا آزار و اذیت یا هر چیز دیگری را تجربه کرده‌اند، بنابراین حضور در یک فضا به عنوان یک فرد ترنس می‌تواند واقعاً ترسناک باشد.

او گفت: «تعداد زیادی از افراد ترنس وجود دارند که در زمان انتقال مجبور به کناره گیری از هاکی شدند، یا واقعاً جایی برای بازی ایمن برای آنها وجود نداشت.

مکس دنلی با پیراهن آبی هاکی با طرح الماس به جلو نگاه می کند.  او کلاه بر سر دارد و ریش و سبیل دارد.
مکس دنلی یک بازیکن هاکی اهل اوشاوا، اونت است. او کاپیتان ترانس کانادا اکسپرس یکی از تیم های شرکت کننده در مسابقات است. (ارسال شده توسط مکس دنلی)

دنلی در تمام زندگی خود هاکی بازی کرده است و در حالی که برای تیم باشگاهی زنان در دانشگاه آکادیا بازی می کرد در حال انتقال بود.

او تیم پراید کاپ خود را با یکی از دوستانش گرد هم آورد و به ارتباطاتی دست یافت که در رویدادهای هاکی گذشته برقرار کرده بودند.

دنلی گفت: “ما خیلی هیجان زده هستیم که با هم برویم و با هم هاکی بازی کنیم.”

شصت و پنج شرکت کننده تاکنون ثبت نام کرده اند. هر تیم تضمینی برای انجام چهار یا پنج بازی خواهد بود. دو روز اول این مسابقات به صورت رفت و برگشت و پس از آن مسابقات قهرمانی در روز پایانی برگزار می شود.

مک‌کلار گفت که عموم مردم می‌توانند از طریق سیستم پرداخت هر چه می‌توانی در مسابقات شرکت کنند.

لوئیس گفت: “ما می خواهیم تعداد افرادی را که برای تماشا می آیند افزایش دهیم.” ما نمی‌خواهیم بار مالی بر دوش اعضای جامعه که به آن علاقه دارند وارد کنیم.»

دیوید لوئیس، با پوشیدن لباس دروازه‌بانی هاکی، روی یخ نشسته و چوب دروازه‌بان خود را روی پاهایش گذاشته است.  او در حال لبخند زدن است.
دیوید لوئیس از دارتموث، NS، سازمان دهنده کوئر هاکی نوا اسکوشیا است که در حال کار بر روی جام پراید HFX 2023 است. (ارسال شده توسط دیوید لوئیس)

او گفت که برگزاری مسابقه بین 9000 تا 11000 دلار هزینه خواهد داشت.

مک‌کلار می‌گوید این کار بیش از حد انتظار است، اما او این کار را انجام می‌دهد «برای لذتی که از حمایت جامعه‌تان و بازی در برابر شما به ارمغان می‌آورد.

فقط یک چیز بسیار متفاوت در مورد بازی مقابل وجود دارد [what is] خانواده شما، اساسا.”

پراید کاپ در هالیفاکس در عرصه صد ساله. کوئیر هاکی نوا اسکوشیا در ماه های آینده جزئیات بیشتری را در مورد آنها منتشر خواهد کرد سایت اینترنتی و رسانه های اجتماعی صفحات