فرمان خودرویتان میزانه؟

فرمان خودرویتان میزانه؟

ممکن است تجربه کرده باشید که غربیلک فرمان را صاف بگیرید و خودروی شما مسیر مستقیم را طی نکند. یا ممکن است احساس کنید که با رها کردن فرمان، خودرو به سمتی منحرف شود. این علائم میزان نبودن فرمان هستند. وقتی شما برای میزان فرمان به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، مکانیک با بررسی چرخ های جلوی خودروی شما آن ها را تنظیم میکند.

زمانی که قیمت خودرو چندبرابر می‌شود، طبعا هزینه های تعمیر آن نیز افزایش می یابد؛ با این حال هزینه میزان فرمان همچنان رقم بالایی نیست، اما عدم انجام آن ممکن است منجر به خرابی هایی شود که هزینه سنگین داشته باشند. حتی ساییده شدن لاستیک با شرایط امروز بازار قطعات یدکی، هزینه ای سنگین محسوب می شود!

میزان فرمان شامل هم راستا کردن 2 چرخ جلو و همگام سازی آن با غربیلک فرمان می شود.

عمل میزان فرمان با 2 روش سنتی و مدرن انجام می شود. در روش سنتی مکانیک با یک میله به طول فاصله ی دو دیواره ی داخلی لاستیک های جلو اقدام به میزان فرمان می کند تا دهانه‌ی چرخ های جلو از یکدیگر باز یا بسته نباشند و کاملا موازی و هم‌راستای یکدیگر قرار گیرند.

در روش مدرن نیز هدف از میزان کردن مشابه است. تنها تفاوت میزان فرمان لیزری آن است که مکانیک با قرار دادن کیت های لیزری روی چرخ ها زوایای آن ها را بررسی کرده و با مونیتور کردن مقدار زوایا آن ها را تنظیم میکند. بدیهیست که این روش ضریب خطای کمتری نسبت به روش سنتی شامل می شود.

تیم مشاوران و کارشناسان تاپیک کالا مفتخر است که لوازم یدکی و جانبی با کیفیت خودرو شما را در سایت خود گردآورده