سینتیا اپیا کانادا برای اثبات ورزشکاران سیاه پوست می تواند “خلبانان بزرگی” باشد

سینتیا اپیا در این ماه در مرکز کشویی ویستلر ذره ذره نگاه می کند و تلاش می کند سرعت لازم را برای انتخاب شدن در مسابقات المپیک زمستانی 2022 پکن در مسابقات اتومبیلرانی ایجاد کند.

در حقیقت ، قلب او با همه بچه هایی که بزرگ شده اند ، مانند او ، در خانه مسکونی تورنتو به خانه اش بازمی گردد. او می خواهد با تبدیل شدن به یکی از اولین خلبانان سیاه چاله اسب سواری کانادا به آنها الهام بخشد. او می خواهد آنها را تشویق کند تا رویاهای خود را تعقیب کنند ، حتی اگر به نظر می رسد غیرممکن است ، شاید به دلیل امکانات مالی محدود.

اما اپیا می خواهد با آنها نیز واقعی باشد.

اپیا ، که در حال برخورد با ضربه و کبودی ناشی از تصادف آخر هفته در یکی از نابخشودنی ترین پیست های جهان است ، می گوید: “تا آنجا که می توانید کار کنید.” “فرصت های بسیاری وجود دارد که در کمترین انتظار شما پیش می آیند.” اما در عین حال ، بدانید که این یک ضرر است ، به ویژه هنگامی که از یک خانواده اقتصادی-اجتماعی بالاتر نیستید. “

دختر مهاجران غنائی

اپیا ، 30 ساله ، به عنوان دختر مهاجران غنا در اتوبیکوک ، اونت بزرگ شد. مادرش مری در کارخانه ای کار می کرد که قطعات ماشین درست می کرد. پدرش جیمز قبل از اینکه راننده تاکسی شود در یک کارخانه تولید بطری شیشه کار می کرد. هر دو اهمیت تحصیل را ابراز امیدواری كردند به این امید كه فرزندانشان مشاغل پرباری پیدا كنند كه شامل كارهای مكرر و شكننده نباشد. اپیا می گوید: “من همیشه از آنها سپاسگزارم.” “من واقعاً نمی توانم آن را با کلمات بیان کنم.”

سفر Appiah به سمت زندگی در ورزش های نخبه از طریق یک طرح اطلاع رسانی بنیاد Jays Care آغاز شد که در آن از کودکان محله های تورنتو که دارای امتیاز خاصی نیستند دعوت می شود تا در یک پارک محلی بیس بال بازی کنند. اپیا ، که به عنوان یک جوان بزرگسال به کار خود در باکس آفیس بلو جیز ادامه داد ، می گوید: “من صادقانه می گفتم که من کاملاً وحشتناک بودم.” “اما من هنوز خیلی سرگرم شدم.”

از همان ابتدای فروتنانه الماس توپی ، اپیا در دانشگاه یورک به عنوان یک بازیکن برجسته در شاتوت شناخته شد. سپس رشته تاریخ به عنوان یک مادربزرگ تیم bobsleigh کانادا جذب شد. مورگان الكساندر ، مدیر با عملکرد بالا در Bobsleigh کانادا می گوید: “از نظر ورزشی ، سینتیا در بالای لیست است و یکی از قوی ترین ورزشکارانی است که شاید در این برنامه داشته ایم.”

“و او احتمالاً یکی از شدیدترین رقبایی است که تاکنون داشته ایم.” Bobsleigh ورزشی بی رحمانه است ، مخصوصاً وقتی صحبت از لیست های المپیک می شود. پس از سه سال حضور در مسابقات جام جهانی ، به آپیا دو هفته قبل از بازی های زمستانی 2018 گفته شد که به عنوان علی البدل به پیونگ چانگ کره جنوبی می رود.

بیایید به بازی های 2022 پکن ، آپیا تیراندازی می کند تا کانادا را در دو باب اسفنجی و مونوبوب زنان نشان دهد. (ارائه شده توسط سینتیا اپیا)

عقب نشینی موقت

تنزل مقام وی پس از بازگشت هدر مویز بازنشسته و ظهور ستاره پیست فیلیشیا جورج در یک ورزش جدید بود. و بنابراین اپیا در نهایت به تماشاگری برای آنچه قرار بود لحظه ای تعیین کننده زندگی باشد منجر شد.

او می گوید: “من ناراحت شدم و عصبانی شدم.” “بسیار دردناک بود که دیدم رویای المپیک من از من دور می شود. تماشای از کنار زمین بسیار آزار دهنده بود.”

پس از بازگشت به کانادا ، اپیا فکر بازنشستگی کرد. در عوض ، او عصبانیت و سرخوردگی خود را به یک حرکت از صندلی عقب به جلو هدایت کرد. در باب اسبی ، اپیا می گوید ورزشکاران سیاه پوست در طول توانایی های خلبانی ، با کلیشه های نژادپرستانه روبرو بوده اند.

او می گوید: “من می خواهم این قانون نانوشته را که سیاه پوستان نمی دانند چگونه خوب رانندگی کنند ، برطرف کنم.” “برای من این مهم است. هنوز افرادی وجود دارند که این طرز فکر را حفظ می کنند.” برای مردم مهم است که بدانند ورزشکاران سیاه پوست می توانند خلبانان بزرگی باشند. “

پیگیری برای تبدیل شدن به یک خلبان عالی ، Appiah را پیش می برد ، حتی اگر بیماری همه گیر COVID-19 این سوال را در ذهن خود ایجاد کند که آیا واقعاً مهارت های خود را در این فصل در یک رشته بین المللی آزمایش می کند؟ به بازی های 2022 پکن بیایید ، اپیا تیراندازی می کند تا کانادا را در دو باب اسفنجی و مونوبوب زنان به نمایندگی از کانادا بدست آورد که باعث می شود یک ورزشکار در نقش خلبان و زن ترمز باشد.

و این بار ، او امیدوار است که به عنوان یک رقیب واقعی حضور پیدا کند و شاید نسل بعدی بچه های مسکن تورنتو را ترغیب کند تا اهدافی را دنبال کنند که ممکن است دور از دسترس باشد.

او می گوید: “مهم است که هرگز تسلیم نشویم.” “این سخت خواهد شد. هرگز آسان نخواهد بود. و ممکن است ترک وسوسه انگیز باشد.” اما ترک این کار شما را به آنچه می خواهید نمی رساند. “