جوکوویچ در فرم معمول قدرتمند در فینال های ATP ، شوارتزمن را در اولین مسابقه شکست داد

نواک جوکوویچ یک شکست زودهنگام را پشت سر گذاشت و دوشنبه در فینال ATP پایان فصل در یک مسابقه خالی O2 آرنا در لندن ، انگلیس با نتیجه 6-3 ، 6-2 دیگو شوارتزمن را شکست داد.

جوکوویچ که در رده های بالای جدول قرار دارد ، 5 بار قهرمان این مسابقات شده است که یکی کمتر از سابقه راجر فدرر است.

شوارتزمن در ست اول جوکوویچ را با برتری 2-1 شکست ، اما آرژانتینی 28 ساله در حالی که با اولین سرویس خود دست و پنجه نرم می کرد ، بلافاصله آن را پس داد.

با نتیجه 3-3 ، جوکوویچ در پنج بازی متوالی پیروز شد تا ست اول را ببندد و در ثانیه برتری 2-0 ایجاد کند.

جوکوویچ از سال 2007 در مقابل دیوید فرر در یک بازی افتتاحیه ATP فینال شکست نخورده است. این صرب 33 ساله در شش مسابقه هرگز به شوارتزمن نباخته است.

تماشا کنید | جوکوویچ در ست های مستقیم شوارتزمن را شکست می دهد:

نواک جوکوویچ از صربستان در فینال ATP در لندن ، انگلیس با نتیجه 6-3 ، 6-2 دیگو شوارتزمن از آرژانتین را شکست داد 1:12

به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ طرفداری در داخل O2 Arena با ظرفیت 20000 نفر وجود ندارد.

جوکوویچ گفت: “به نوعی احساس یک تمرین داشت.” “این یکی از مهیج ترین صحنه های بازی برای یک تنیسور بوده است. جو همیشه برقی بود و جمعیت همیشه بلند و واقعاً به مسابقه می پرداختند.”

بعد از مسابقه ، جوکوویچ انگشت تشکر را به هر قسمت از سکوها زد.

وی گفت: “چرا من جشن گرفتم؟ زیرا این جشن من است و این همچنین سپاسگذاری من از دادگاه و از این فرصت برای توانایی رقابت است.” “حتی اگر در سکوها ازدحام جمعیت نبود ، من می دانم که افراد زیادی این تلویزیون را تماشا می کردند ، بنابراین من این احساسات را با آنها در میان می گذاشتم.”

تورنی سال آینده به ایتالیا نقل مکان می کند

شوارتزمن ، امسال بدون عنوان و اولین بازی خود در ATP Finals ، به نیمه نهایی Open France و دو فینال از جمله در Open Italian ، جایی که مغلوب جوکوویچ شد ، رسید.

شوارتزمن گفت: “در آن آغاز مسابقه او بهترین بازی خود را نمی كرد.” “من در ابتدا از این فرصت استفاده کردم ، اما بعد این از او جدا شد … من اشتباهات زیادی مرتکب شدم.”

شوارتزمن اولین آمریکای جنوبی است که از سال 2013 در فینال ATP تک بازی می کند و خوان مارتین دل پوترو آرژانتینی دیگر.

اواخر روز دوشنبه ، دانیل مدودف قرار بود در بازی برگشت فینال مسترز پاریس با الکساندر زورف قهرمان 2018 بازی کند مدودف در آن مسابقه 5-7 ، 6-4 ، 6-1 برای اولین عنوان تور خود در سال 2020 پیروز شد.

مسابقات ATP Finals پس از 12 سال حضور در لندن سال آینده به تورین ایتالیا منتقل می شود.

هتل بازیکنان فاصله کمی دارد ، اما پروتکل های بهداشتی آنها را مجبور به رانندگی به محل برگزاری و خارج می کند.

این مسابقات برای اولین بار از تماس تلفنی الکترونیکی استفاده می کند. بازیکنان نمی توانند یک توپ یا بیرون بودن توپ را به چالش بکشند ، اما می توانند برای سایر موارد مورد مناقشه مانند پرش های مضاعف ، درخواست بازبینی ویدئو کنند.

روز یکشنبه ، دومینیک تیم در بازی برگشت فینال 2019 از استفانوس تسسیسپاس پیشی گرفت و مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه 7-6 (5) ، 4-6 ، 6-3 شکست داد و رافائل نادال با نتیجه 6-3 ، 6-4 از آندری روبلوف تازه وارد عبور کرد.

جوکوویچ روز یکشنبه یک جایزه برای اتمام سال با رتبه شماره یک برای ششمین بار یک رکورد به او اهدا شد.