“برد آنها برد من است”: هواداران تازه وارد Leafs امیدوارند در بازی 5 تاریخ ثبت شود

ابرار آل موکتران و بریتنی موریسون که بزرگ شدند، چیزی در مورد هاکی نمی دانستند.

یکی از ساکنان سوریه، المکتران، 23 ساله، می گوید که از وجود این ورزش اطلاعی نداشت. موریسون نیز، یکی از ساکنان جامائیکا، می‌گوید که هیچ اطلاعی از این بازی نداشت.

اکنون، هر دو زن جوان می گویند که نحوه بازی هاکی را یاد گرفته اند و عاشق تورنتو میپل لیفز شده اند. المکتران در سال 2016 با خانواده خود به کانادا نقل مکان کرد، در حالی که موریسون، 19 ساله، در سال 2017 به همراه خانواده خود به کانادا آمد.

این دو در میان بسیاری از کانادایی های جدید هستند که به هواداران بزرگ این تیم تبدیل شده اند.

هنگامی که برگها در روز پنجشنبه تلاش می کنند اولین سری پلی آف خود را در 19 سال گذشته ببرند، المکتران و موریسون گفتند که تماشا خواهند کرد و امیدوارند تاریخ ساخته شود.

“مثل اینکه همه برنده هستند”

المکتران روز چهارشنبه گفت: «این واقعاً خوب است که شاهد موفقیت آنها باشیم. “اکنون که من کانادایی هستم، بخشی از شهر هستم. بنابراین برد آنها برنده من است. این مانند برد همه است.”

تورنتو در سری دور اول پلی آف خود مقابل تامپا بی لایتنینگ در بازی 5 در Scotiabank Arena با نتیجه 3-1 برتری دارد. Maple Leafs از سال 2004 تاکنون در یک سری پلی آف برنده نشده است، بنابراین برنده شدن برای طرفدارانی که آنقدر سن ندارند که آخرین باری که Leafs از دور اول گذشته است را به یاد بیاورند، بسیار ویژه خواهد بود.

هر دو زن می گویند که پس از سفرهای مختلف خود به کانادا، عشق به هاکی پیدا کردند.

بازی Maple Leafs - تازه واردان
المکتران در اینجا با لباس قرمز در وسط با دوستانش در یک بازی Leafs تصویر شده است. (تهیه شده توسط ابرار المکتران)

المکتران گفت که خانواده وی پس از شروع جنگ داخلی از سوریه به لبنان گریختند. پس از چهار سال اقامت در لبنان، خانواده به کانادا مهاجرت کردند. برادر ابرار زمانی که در کانادا بود به هاکی برای جوانان پیوست، برنامه ای که این بازی را به کانادایی های جدید آموزش می دهد.

او می‌گوید: «می‌دیدم که برادرم بهترین دوران زندگی‌اش را سپری می‌کند و هر بار که بازی می‌کرد، به آنجا می‌رفتم و آنها را تماشا می‌کردم و دلم می‌خواست این کار را هم انجام دهم.

زمانی که او شروع به بازی هاکی کرد، المکتران گفت که عاشق این ورزش شده است. در هاکی برای جوانان، آل موکتران همچنین با موریسون ملاقات کرد، او گفت که خاطرات روشنی از یادگیری بازی هاکی پس از نقل مکان خانواده اش از جامائیکا به کانادا دارد.

لحظات آنها را برای مادام العمر طرفدار ساخت

موریسون گفت: “به یاد می‌آورم، برای اولین بار، اسکیت‌هایم را پوشیدم، تمام تجهیزات هاکی‌ام را پوشیدم. در واقع مربی‌ام و بقیه به من کمک می‌کردند تا بند‌هایم را ببندم.”

مدت کوتاهی پس از رفتن به اولین بازی خود، بریتنی با میچ مارنر، وینگر راست لیفز و کاپیتان جایگزین، در یک رویداد خیریه اسکیت کرد.

او گفت: “لحظه ای داشتم که در آن کمی تعامل داشتم، در حال گفتگو هستیم، به نوعی در مورد هاکی صحبت می کنیم.”

هر دو زن می گویند که چنین لحظاتی آنها را برای همیشه طرفدار برگ کرده است.

گروهی از بازیکنان هاکی مرد پس از یک برد جشن می گیرند.
تورنتو در سری دور اول پلی آف خود مقابل تامپا بی لایتنینگ در بازی 5 در Scotiabank Arena با نتیجه 3-1 برتری دارد. (کریس اومرا / آسوشیتدپرس)

از طریق این برنامه، به المکتران و موریسون بلیت هایی داده شد تا حضوراً بازی Leafs را ببینند. آن موقع بود که متوجه شدند به همان اندازه که بازی کردن را دوست دارند تماشای هاکی را هم دوست دارند.

المکتران گفت: “انتظار نداشتم این همه آدم را در چنین فضای غول پیکری ببینم. افراد زیادی بودند. واقعاً هیجان انگیز بود. ما قوانین را کاملاً درک نکردیم. اما عالی بود. هنوز هم همینطور است.” .

“ما همیشه می توانیم رویا داشته باشیم”

موریسون در مورد اولین بازی خود در لیفز به صورت حضوری گفت: “هر بار که گل می شد، همه می ایستادند و فوران بزرگی از جمعیت رخ می داد و من قطعا آن انرژی را احساس کردم و آن جو را احساس کردم.”

پس از اولین بازی المکتران با برگ‌ها، او گفت که باید بیرون از رختکن لیفز بایستد و در حالی که بازیکنان از یخ خارج می‌شدند با مشت برخورد کرد.

او گفت: «تا زمانی که آن ویدیو را در اینستاگرام خود منتشر نکردم، نمی‌دانستم که این موضوع خیلی بزرگ است.

حالا او گفت: “هر بار که به یک بازی هاکی می روم، هیچ وقت قدیمی نمی شود، واقعاً هیجان انگیز است، همیشه. من آن را خیلی دوست دارم.”

موریسون اضافه کرد که دیدن تیم برنده جام استنلی در طول زندگی‌اش برای من و بسیاری از طرفداران دیگر شگفت‌انگیز خواهد بود.

ما همیشه می توانیم رویاپردازی کنیم.