بایرن مونیخ برای یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا با رکورد افزایش یافت

جمال موسیالا در دقیقه 89 گلزنی کرد تا بایرن مونیخ با پیروزی 2-1 بر 1 قهرمان بوندسلیگا شود. اف سی کلن در کلن پس از بروسیا دورتموند تنها توانست در آخرین روز فصل به تساوی برسد.

دورتموند که قبل از دور آخر با دو امتیاز پیش بود، روز شنبه در خانه ماینتس با نتیجه 2-2 شکست خورد و به بایرن اجازه داد به دلیل تفاضل گل بهتر در رده اول قرار گیرد.

دورتموند باید برنده می شد تا مطمئن شود به دوران قهرمانی 10 ساله بایرن پایان می دهد.

بایرن راه خود را از کان و صالحیمیجیچ جدا کرد

بایرن مدت کوتاهی پس از کسب عنوان قهرمانی اعلام کرد که اولیور کان، مدیر اجرایی و حسن صالحامیدزیچ، مدیر ورزشی را برکنار کرده است.

هر دو به دلیل تصمیمشان برای اخراج یولیان ناگلزمن به عنوان مربی در ماه مارس و جایگزینی او با توماس توخل درست قبل از خروج تیم از لیگ قهرمانان و جام حذفی آلمان تحت بررسی قرار گرفتند.

توخل روز جمعه گفت که حتی یک قهرمانی در بوندسلیگا نمی تواند فصل نامطلوب برای باواریایی ها را پنهان کند.

کان به اخراج او در توییتر پاسخ داد، جایی که او به تیم تبریک گفت و گفت که دوست دارد با بازیکنان جشن بگیرد “اما متأسفانه من امروز نمی توانم آنجا باشم زیرا اجازه نداشتم.”

این سومین باری است که بایرن توانست در آخرین روز فصل به مقام اول صعود کند، پس از اینکه وردربرمن در سال 1986 و بایرلورکوزن در سال 2000 قهرمان شد.

توماس مولر، کهنه کار بایرن، گفت: “من فکر می کنم هر کسی که به فوتبال، به ویژه فوتبال آلمان علاقه مند است، بگوید ما لیاقت آن را نداریم، و من درک می کنم، زیرا نیم فصل دوم ما بسیار آشفته بود، در زمین، خارج از زمین.” گفت. اما این لحظه هنوز برای گروه باورنکردنی است، این چیزی است که به یاد می‌ماند، دیوانه‌کننده است.»

هواداران دورتموند در حال جشن گرفتن بودند که دژان لیوبیچیچ از کلن در دقیقه 81 یک پنالتی را به بایرن زد – که باید پیروز می شد – اما موسیالا چهار دقیقه بعد به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و چهار دقیقه بعد از آن گل زد تا بایرن قهرمان شود.

دورتموند در موقعیت قطبی شروع کرده بود، اما کینگزلی کومان در دقیقه هشتم مقابل کلن برای بایرن ضربه زد تا فشار را بیشتر کند.

سپس سباستین هالر یک پنالتی نیمه اول را پس از اینکه آندریاس هانچه اولسن با ضربه سر در دروازه ماینتس در دقیقه 15، هواداران دورتموند را متحیر کرد، مهار کرد.

کریم اونیسیوو در بیست و چهارم با یک ضربه سر دیگر گل دوم ماینتس را به ثمر رساند و تیم میهمان در مقابل خط دفاعی دورتموند قادر به گلزنی بیشتر به نظر می رسید. برای ماینتس چیزی جز غرور در خطر نبود.

رافائل گوریرو در دقیقه 69 برای دورتموند یک گل را به ثمر رساند، اما زمانی که نیکلاس سوله در دقیقه ششم وقت پایانی بازی را به تساوی کشاند، برای “سیاه و زردها” خیلی دیر شده بود.