اتاوا به عنوان میزبان مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر 2026 انتخاب شد

در حالی که جهان روز جهانی معلولین را به رسمیت می شناسد ، اتاوا به عنوان میزبان مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر 2026 در روز پنجشنبه اعلام شد.

این اولین باری است که کانادا میزبان یک رویداد مشترک برای مردان و زنان سالخورده است.

CBC Sports و رادیو-کانادا در ارائه پوشش به عنوان شرکای پخش مستقیم مسابقات در مرحله اصلی قرار می گیرند.

Chantal Petitclerc پارالمپیکی تزئین شده به عنوان رئیس افتخار این رویداد خدمت می کند – که به طور آزمایشی از 26 اوت تا 5 سپتامبر 2026 برنامه ریزی شده است و قرار است 94 بازی در طی 11 روز برگزار کند.

Petitclerc در یک خبرنامه گفت: “کمیته برگزاری مشتاقانه منتظر است تا تجربه ای فراموش نشدنی و پر از احساس را برای ورزشکاران ، ذینفعان و تماشاگران ارائه دهد و در عین حال پیشگام تکامل بازی در کانادا و سراسر جهان باشد.”

اتاوا 2026 بزرگترین رویداد ورزشی تیمی برای ورزشکاران با عملکرد بالا با معلولیت در جهان خواهد بود. بیست و هشت تیم – 16 مرد ، 12 زن – برای کسب تاج های قهرمانی جهان رقابت می کنند.

تماشا کنید | اوتاوا میزبان دنیای بسکتبال با ویلچر 2026 خواهد بود:

اعلامیه رسمی میزبانی مسابقات بسکتبال با ویلچر 2026 IWBF در اوتاوا. 2:03

توانمند سازی تغییرات اجتماعی

Petitclerc ، که در سال 2016 به عضو مجلس سنا کانادا انتخاب شد ، گفت که فرصت میزبانی مسابقات قهرمانی جهان فراتر از زمین بازی است.

پتی کلرک گفت: “اتاوا 2026 نشان دهنده یک موقعیت مهم برای متحد کردن جهان ، تجلیل از انعطاف پذیری روح انسان و ورود قهرمان است.”

“چشم انداز ما میزبانی یک رویداد تحول آفرین است که با ایجاد احساسات ، تفکر و رفتار متفاوت نسبت به بسکتبال با ویلچر و افراد دارای معلولیت ، تغییرات اجتماعی را تقویت می کند. همانطور که روز جهانی معلولان را جشن می گیریم ، معتقدیم اوتاوا 2026 میلیون ها نفر را به سمت جهان فراگیرتر از طریق قدرت باورنکردنی ورزش. “

کانادا پیش از این میزبان مسابقات قهرمانی جهان مردان در ادمونتون در سال 1994 ، جهان مردان U23 در تورنتو در 1997 ، جهان زنان U25 در سنت کاتارینس ، انت ، در 2011 ، جهان زنان در تورنتو در 2014 و جهان U23 مردان در تورنتو در سال 2017 بود. .

سیندی اوولت بازیکن تیم زنان کانادا گفت: “من شخصاً هیجان نمایندگی کانادا و کسب مدال طلا را در خاک خانه خود تجربه کرده ام.”

“به عنوان یک ورزشکار ، هیچ افتخاری بیشتر از مسابقه در خانه در مقابل خانواده ، دوستان و هموطنان کانادایی نیست.”

مدعیان مدال

تیم های کانادایی مدعی طلا هستند. زنان در تاریخ 30 ساله این مسابقات پنج مدال طلا و دو برنز کسب کرده اند.

مردان کانادایی شش بار به سکوها رسیده اند و در سال 2006 عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

رئیس هیئت بسکتبال با ویلچر کانادا ، استیو باخ می گوید این سازمان مشتاق است این رویداد را انجام دهد.

باخ گفت: “ما به پشتوانه تاریخ غنی میزبانی تعالی هستیم … و در عین خلق میراث های معنی دار ، یک رویداد بی نظیر و کلاس جهانی را میزبانی خواهیم کرد.”

“در سالهای آینده کارهای زیادی برای انجام وجود دارد و ما مشتاقانه هستیم که این سفر را با همه شما انجام دهیم.”