کلاس کنکور یا دی وی دی؟

که تایم بسیار خوبی می باشد و بعد از آن فقط باید تمرین و تکرار داشته باشید تا بتوانید در این مورد مسلط شوید. همیشه وقتی صحبت از عربی میشود با سه دسته داوطلب روبه رو می شویم یک دسته که از آن متنفر هستند و اصلا نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند و کلا عربی را کنار گذاشته اند، یک دسته که در آن متوسط هستند ولی در برخی موارد به مشکل برمی خورند و دارای درصد های متفاوت و متوسطی هستند ولی عربی را سخت تلقی می کنند و یک دسته که با آن مشکلی نداشته و به درصدهای بالا در این درس دست پیدا می کنند. از معایب دیگر می توان به تعداد شرکت کنندگان موجود در یک کلاس شرکت کرد که در اکثر موارد تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان در یک کلاس وجود دارد و باعث پایین آمدن راندمان کاری دانش آموزان می شود. این گروه هم داوطلبان هم می توانند برای افزایش سطح علمی و درصد خود از این موارد استفاده کنند . به طور مثال بزرگترین مشکلی که داوطلبان با درس عربی دارند قسمت درک مطلب می باشد که گاهی اوقات دارای مفاهیم بسیار سنگین و غیر قابل درک است و باعث می شود خیلی از افراد با این قسمت خیلی ارتباط برقرار نکنند.

این درس دارای بخش های مختلفی می باشد که از قضا برخی از آن ها نیز بسیار سنگین هستند و لازم است به حد کافی روی آن ها کار شود و تمرین و حرف آخر تکرار داشت. این هم از همان نمونه هاست که می تواند شما را در قرابت بسیار راهنمایی کند. و همچنین در کنکور 95 درصد 68% را زده بودم و درصد 70% هم قابل قبول و خوب است. و همچنین این درصد را در مدت زمان کم زده بودم. عربی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از: ترجمه و تعریب، درک مطلب و قواعد می باشد، که باید برای هر کدام از قسمت ها به حد کافی زمان گذاشته شود تا بتوان در زمان مناسب برای آن قسمت هایی که کمی ضعیف تر عمل می کنید بسته آموزشی حرف آخر بیشتر تایم بگذارید. دانش آموزانی هستند که به هر دلیلی سطح علمی بالایی در آن درس دارند و می توانند درصدهای بالایی را در آن درس بزنند . که در آن صورت کار برای آنها سخت می شوند که گاهی ممکن است به شهرهای همجوار بروند که این کار به دشواری آن می افزاید. تاثیر عربی در کنکور به چه صورت است؟

آقای واعظی با استفاده از الگو و نقشه راه یادگیری عربی را برای شما بسیار ساده کرده است و شما در کم ترین زمان می توانید به سوال های عربی چه سخت و چه آسان پاسخ دهید. برای مثال من در دوران کنکور درس دین و زندگی را در زمان خودش می توانستم نزدیک به 70% بزنم. این گروه از داوطلبان به نظر من دیگر نیازی به کلاس های کنکور و دی وی دی های آموزشی ندارند و فقط با تمرین کردن ، آزمون دادن و داشتن کتاب های کمک آموزشی می توانند مهارت و دانش خود را افزایش دهند و البته این افراد می توانند با شرکت در کلاس ها یا استفاده از دی وی دی ها مدت زمان پاسخگویی به سوالات را کاهش دهند. در سطح شهر معلمان و کلاس های کنکور زیادی وجود دارد بخصوص در شهرهای بزرگ این امر چشمگیر است و به دلیل حساس بودن این مسئله داوطلبان زیادی در این کلاس ها آموزش زبان کنکور شرکت می کنند.

همچنین در این کلاس ها درس فقط درس یکبار تدریس می شود واگر متوجه نشوید تکراری برای آن وجود نخواهد داشت. اما چه منبعی می تواند برای این محصولات حرف اخر کار مناسب باشد؟ در این حالت شما می توانید از درسنامه این کتاب ها نهایت استفاده را برای آموزش بهتر به کار بگیرید. اما چطور ممکن است که عربی را در کم ترین مدت آموزش دید؟ اما خب شما شاید از مباحث متفاوتی متنفر باشید و نتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید اما وقتی دارای هدف هستید پس باید برای آن بجنگید چه خوشتان بیاید چه نیاید این راهی است که باید طی کنید تا به رشته دلخواهتان برسید. و یا اگر حتی احساس می کنند که با منابع کمک درسی می توانند درصد خود را به حد قابل قبول برسانند پس برای انها نیازی نیست. به جرات می توانم بگویم این سوال مسئله جدی بسیاری از بچه های کنکوری است و تبلیغات عظیمی که در همایش ها و کلاس های کنکور و در مورد دی وی دی ها در سطح کشور انجام می شود که باعث می شود که داوطلب گیج و سردرگم بماند که از کدامیک استفاده کنم؟