پیستون و شاتون-نقش آنها در موتورهای دیزل

در صورتی که علاوه بر خروج دود آبی از اگزوز، صدای غیر معمولی در کارکرد موتور وجود داشته باشد، و یا این که این‌که موتور بد فعالیت نماید (تک کارکند)، احتمال شکستن حلقه پیستون را نیز می بایست در نظر گرفت. پیستون قطعه ای هست استوانه ای شکل که در باطن سیلندر به بالا و ذیل حرکت می کند و مراحل گوناگون کارموتور را ساخت می کند. پیستون دمپایی قسمتی از دامنه را بریده و فقط سطوحی را که در جلو و پشت دیواره سیلندر قرار دارا‌هستند باقی می گذارد. عمل همین فنر انقطاع نمودن بغل رینگیها از یکدیگر است. مغازه اسباب یدکی جنیون پارت یک عدد از نمایندگیهای فروش اسباب یدکی هیوندا و کیا در تهران است. در صورتی که فشار ارتقا پیدا کرد، نقص‌ از حلقه پیستون اتومبیل می باشد. از آنجایی که رینگ پیستون و بوش ، علامتها فساد مشترکی دارا‌هستند با انجام این تست میتوانید مطمئن گردید که ایراد از رینگ پیستون می باشد. چگونه از پیستونها محافظت کنیم؟ باطن همین حلقه پیستونها یک فنر پیچشی تعبیه شده است. برای ساخت پیستونها ، طبق معمول از چدن خاکستری ، فولاد ریخته گری یا این که آلیاژهای آلومینیوم به کار گیری می شود. تیم رینگ، به طور معمول از بالا به پایین، شامل رینگ فشار، رینگ وایپر و حلقه روغن هست که تمامی آن ها از فولاد یا این که چدن ساخته شده اند. روغنی که بر روی سینی کارتر میریزد ناشی از همین اقدام است. رینگ پیستون کناره برجسته نیز رینگی میباشد که سطح مماس آن با تحدب بوده و روانکاری در بین رینگ پیستون و جداره سیلندر را یکنواخت خیس انجام می­دهد. رینگ روغنی از فشار داخلی حلقه پیستون و فنر و فشار واحد بالای تولید شده به وسیله سطح مماس پاره ای که شیارهای رشته رشته تولید می­کنند به کار گیری می­کند. شمع را گشوده نمایید و پاره ای سوخت (یک قاشق خوراک خوری) درون سیلندر تزریق کنید. به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسین خاکساری، کارشناس ارشد متالورژی کالج شیراز می باشد که زمان ی مدیر ارشد اجرایی (MBA) را نیز در یک عدد از دانشگاه کشور ایران گذرانده. این قطعه یکی از از قطعات موتوری خودرو است. واضح است که به تعداد سیلندرها، پیستون می بایست در درون سیلندر نصب گردد به عنوان نمونه موتور 8 سیلندر حیاتی 8 پیستون نیز است. رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام می‌دهند به دو گونه رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. اغلب رینگهای روغن سه تکه هستند. 4. حلقه مانع از انتقال حرارت حاصل از انفجار به روغن موتور می شود. 2. جذب بیشترین نیروی حاصل از انفجار (بدون اینکه نیروی این انفجار از کنار پیستون فرارو گریز کند) و انتقال آن به شاطون و نهایتا به میل لنگ. به طور کلی هزینه تعویض پیستون بالاست ، چرا که فرآیند کاملا پیچیده ای داردو مکانیک می بایست موتور را به طور کلی جدا نماید و سیلندرها تعمیر شوند. نوع موتور اتومبیل و موقعیت آن هم از مهم متعددی در ردوبدل رینگ و پیستون برخوردار است. حلقه هاي پیستون به دو گونه رینگ هاي كمپرس و حلقه روغني تقسیم مي شود تعداد حلقه ها در هر دسته بستگي به طراحي موتور دارد. لقي تقريبی بين سيلندر و پيستون با دقت به شكل (4) ، بايد بين0/03 تا0/1 ميلي متر اصلی دقت به مدل و جنس پيستون باشد به نحوی كه فيلر مهم نيرويی بين 20 تا 35 نيوتن از بين سيلندر و پيستون خارج گردد. در شکل زیر ، سرسیلندر یک ماشین اهمیت سیلندرهای دو سوپاپه را تماشا می کنید ، اعتنا نمایید که در بالای هر سیلندر دو سوپاپ طراحی شده است. در صورتی که دست‌کم تنش شکست مجاز آلیاژ شافت را بدانیم ضخامت پیستون را مطابق محاسبات پایین می توانیم به دست آوریم. این پیستون معمولا از آلیاژ آلومینیوم ساخته میشوند. متاع آن‌ها از آلیاژ چدن یا این که آلومینیوم می باشد و ذیل فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. احتمال دارد پرسش کنید درصورتیکه این حرارت زیاد شدید در حالا ساخت شدن هست پس چگونه همین قطعه می بایست روغنکاری شود ؟ نصفه بالای یاتاقان ها به قطعه موتور کارگزاشتن هست و نیمه پایین در گوشه و کنار های یاتاقان ها با که به قطعه موتور پیچ شده اند قرار دارد. این شیار در نصیب بالای پیستون و همچنین در ذیل حلقه روغنی، وجود دارد. اگر شما هر دسته سوالی در ارتباط دارای کجا و طریق استعمال از پیستون تبریز پراید دارید، می توانید حیاتی ما در صفحه وب تماس بگیرید.