مارکو آروپ ، دونده کانادایی قصد دارد به رقبای نخبه ورزشی فشار وارد کند

مارکو آروپ معتقد است این بهترین احساسی است که تاکنون در طول 600 متر مسابقه احساس کرده است. اما در نزدیکی مسابقات خانگی مسابقات 800 مردانه در ماه آگوست ، دونده کانادایی احساس کرد که سرب او در حال لغزش است ، احساس کرد که شانه دوناوان برازیر آمریکایی بر روی او مسواک زده و وحشت کرده است.

بدن آروپ سفت شد در حالی که Brazier ، 800 رنکینگ رتبه 800 برتر جهان ، در ورزشگاه المپیک استکهلم آفتاب گرفتگی در بیرون و بلافاصله شتاب گرفت تا به پیروزی دیگری در یک دوره کوتاه مدت همه گیر برسد.

آروپ این هفته از استاركویل ، خانم گفت: “گاهی اوقات در یك مسابقه ، اگر خیلی فشار بیاوری منجر به كاهش سرعتت می شود.” هر چقدر راحت باشم ، وقتی می بینم شخصی از كنار من رد می شود ، باید بمانم راحت باشید و خیلی واکنش پذیر نباشید.

“از اولین دوره دانشگاهی من ، مسابقات زیادی برگزار شد که من 600 متر خوب داشته باشم و 100 نفر نهایی مرا بدست آورند. همیشه اگر پایگاه قدرتمندی داشتم به من می گفتند [of a training program] من می توانم قویتر به کار خود پایان دهم. “

به همین منظور ، آروپ در سه ماه گذشته با کریس وودز ، مربی دو و میدانی دانشگاه ایالتی می سی سی پی ، با دویدن هفته ای 13 کیلومتر ، تمرینات وزنه برداری و مدارات – مجموعه های 400 تا 1000 متر دویدن به صورت ترکیبی ، در بهبود قدرت بدنی خود کار کرده است. با تمرینات دیگر.

تماشا کنید | مارکو آروپ دومین مقام قهرمانی 800 متر قهرمان جهان است:

دوناوان برازیر آمریکایی با کسب 10مین برد متوالی در 800 متر ، مارکو آروپ کانادایی با زمان 1: 44.67 در جایگاه دوم قرار می گیرد. 3:27

آروپ بر حجم بیشتر در تمرینات خود و تمرکز بیشتر بر بهبودی در مرحله استراحت برای جلوگیری از آسیب دیدگی تأکید کرده است. به عنوان مثال ، اگر او تکرارهای 1000 تایی را تکرار کند ، ممکن است روز بعد آروپ برای بهبودی شنا کند و با 20 تا 40 دقیقه گوزن ، دوره دویدن سریع را با دوره های کندتر دویدن مخلوط کند.

برای دویدن طولانی شنبه خود در زمین چمن یا دنباله شن ، 22 ساله با سرعت شش دقیقه 40 ثانیه در هر مایل شروع کرده و به تدریج سرعت خود را افزایش داده تا با سرعت 6 تخت در نیمه راه جلوتر از یک پایان قوی

“قبلاً ، من احتمالاً ساعت 6:40 شروع می کردم و با سرعت کمتری به سمت پایان می رفتم و حدود ساعت 7:30 به پایان می رسیدم [pace]. اکنون می توانم سرعت خود را افزایش دهم. “Arop شش فوت چهار نفره که شش روز در هفته تمرین می کند و 5 پوند به وزن 175 اسب مسابقه خود اضافه کرده است ، گفت:” بدن من خوب نگه داشته شده است. احساس می کنم قوی تر و متناسب تر هستم تا برای مدت طولانی تری سریعتر بدوم. “

ضرب و شتم مخالفان در رده بالاتر

وودز ، که قبل از اینکه سه بار تمام آمریکایی ها در دسامبر گذشته اعلام کرد که از صلاحیت NCAA خود برای حرفه ای شدن برخوردار است ، مربی آروپ بوده است ، با قوام دونده در آموزش تشویق شده است.

وودز گفت: “من از اینکه می بینم او توانایی انجام چه کاری را دارد احساس هیجان می کنم.

“او مدت کوتاهی در این ورزش بوده است و موارد مختلفی وجود دارد که ما نتوانسته ایم به آنها برسیم زیرا نمی خواهیم رشد او را عجله کنیم و به طور بالقوه آسیب می بینیم.”

من واقعاً معتقدم مارکو یکی از بهترین 800 است [metre] دونده های روی کره زمین و امیدوارم که بتوانیم در طول [Tokyo] بازی های المپیک.– کریس وودز ، مربی دو و میدانی دانشگاه ایالتی می سی سی پی

هنوز هم ، رتبه 15 پیمایشی ، که جدی شروع به دویدن نکرد تا زمانی که 17 سال داشت در آخرین سال دبیرستان در ادمونتون ، در مسابقات 2020 توانست قدرتمندانه بیرون بیاید ، مقابل برازیر پیش برود و شش نفر برتر را شکست دهد دونده ها فرگوسن چرویوت روتیچ از کنیا ، آمل توکا از بوسنی و وسلی واسکز پورتوریکو.

آروپ گفت: “آنها دونده های شگفت انگیزی هستند و در همان مکالمه ای که با آنها انجام می دهند اعتماد به نفس من را برای سال آینده بیشتر می کند.” “امیدوارم تعجب کنم [Brazier] در فصل پیش رو من به او به عنوان یک دونده احترام می گذارم و می خواهم بهترین زمان را به او برسانم.

آروپ همچنین در بسیاری از اجراهای خود در اوایل سال 2019 ، چهار ثانیه تراشیده و به بهترین نتیجه شخصی 1: 44.14 رسیده است ، زمانی که کمتر از استاندارد المپیک توکیو 1: 45.20 است و احساس می کند با یک “ثانیه” دیگر ممکن است کاهش یابد.

تماشا کنید | Arop بهترین زمان شخصی را در موناکو تعیین می کند:

دوناوان برازیر آمریکایی در مسابقات 800 متر مردان در مسابقات الماس لیگ موناکو پیروز شد ، پیش از هموطن برایس هاپل و مارکو آروپ از ادمونتون که بهترین زمان شخصی 1: 44.14 را بدست آورد. 6:02

مهندس سیستم های اطلاعات کسب و کار می فهمد که او اکنون در بین نخبگان این ورزش قرار دارد که شامل شماره 4 جهان و دارنده رکورد کانادایی ، برندون مک براید از ویندزور ، اونت است.

در اوایل سال 2019 ، سودان متولد سودان از ناحیه همسترینگ مصدومیت بهبود یافت و از یک فصل شکست که از مدال طلای پان آم و کسب مقام هفتم در آخرین بازی جهانی خود در اکتبر گذشته در دوحه قطر برخوردار بود ، لذت برد.

آروپ که در تصویر برنده طلای Pan Am 2019 در برابر وسلی وازکز است ، امسال نیز در یک دیدار الماس در استکهلم در 23 آگوست پورتوریکو را شکست داد. (لوئیز روبایو / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ / پرونده)

“آسمان واقعاً حد این مرد جوان است”

وودز گفت ، در حال حاضر سقفی برای ظرفیت قهرمان 2018 کانادا وجود ندارد.

“من واقعاً معتقدم که مارکو یکی از بهترین 800 است [metre] “او گفت ،” دونده های روی کره زمین ، و من امیدوارم که ما بتوانیم آن را در طول بازی های المپیک به نمایش بگذاریم [next summer]. کلیشه ای نیست ، اما آسمان حقیقتاً حد مجاز این مرد جوان است. “

آروپ با اصرار والدین و چهار برادرش که همگی در سپتامبر به ویروس کرونا مبتلا شدند ، در فصل تعطیلات کریسمس در می سی سی پی خواهد ماند تا جنبش آموزش پاییز خود را تقویت کند.

“آنها می دانند که گذراندن دوره آموزش از طریق زمستان برای من چقدر مهم است [entering an Olympic year]. وی گفت: من یک سال پیش به خانه رفتم و آنفولانزا گرفتم که باعث توقف آموزش من برای حدود دو هفته شد و ماه بعد صرف بازیابی تناسب اندام شد. “” برای مادر من بسیار سرماخوردگی است و او بیشتر در معرض خطر [for COVID-19] مبتلا به دیابت و فشار خون بالا من فقط ممنونم که همه آنها خوب بیرون آمدند.

“یک زمان انعکاسی برای من بود که لحظات کمی را به عنوان یک امر خفیف در نظر نگیرم. این یک یادآوری برای اطمینان خاطر هنگام مکالمه با آنها بود تا به آنها بگویم که چه احساسی دارم و تا آنجا که می توانم با آنها چک می کنم.”